En nagelbitare kan få vackra naglar

Denna "kund" är min syster, hon har varit nagelbitare i hela sitt liv. 
När jag utbildade mig till nagelterapeut så testade vi på att förlänga hennes naglar, en superkort förlängning. 
Hon tyckte det var lite läskigt, svårt att greppa osv men det funkade... TILLS hon en dag kom fram & visade naglarna, då hade hon bitit av all förlängning och material. 
Det är super svårt att vänja bort en nagelbitare från att bita på naglarna, för de tänker inte ens på att de biter. De bara gör det utan att tänka. Min syster har testat stop-och-väx och massa såna saker för att försöka sluta bita men det har ej gått. 

Vi gav inte upp utan gjorde en förlängning igen.. Denna gång försökte hon verkligen att inte pilla, bita och riva. Efter 3 veckor gjorde vi en refill - ett såkallat återbesök. Filade ner längden så att de hela tiden var precis utanför fria kanten. 
Nu efter ca 4-5 månader har hon fina, långa egna naglar & hon är super glad, jag med =D 

En nagelbitare kan få vackra naglar. 
Hon har varit dålig på att olja naglarna så de hade nog gått fortfare för naglarna att växa & de hade med stor sannolikehet varit lite friskare men men :)
 
 
 

Före & Efter bild 
 
 


Vi la på en shysst sommar färg ( gellack ) på naglarna 
 




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR