Att starta eget företag

Jag startade upp mitt företag april i år, hyr in mig på en salong i centrala city - Salong Sanrizz. Där har jag hand om makeupen & naglarna :) stormtrivs! 
Det är många som faktiskt inte förstår hur det är att starta upp ett företag. Först och främst är det ju såklart super viktigt att man verkligen veerkligen trivs med det man ska jobba med, OCH att man förstår att det blir oregelbundna arbetstider. Man får inte vara den som är rädd att ta i och jobba alla dagar i veckan. Jag trivs som fisken i vattnet, dock arbetar jag endast halvtid nu i början (har ett annat jobb - halvtid på sidan om företaget), vågar inte släppa helt. Tycker det är skönt att ha en fast inkomst i början tills man fått snurr på det hela! Tar ju tid, lång tid att bygga upp ett företag. Det går åt en hel del pengar också. De flesta tror att det bara är att starta ett företag & betala hyra..thats it! But noo noo! Här är ett fåtal utgifter man måste tänka på. 
- Hyra
- Skatt
- Material
- Bokningssystem
- Försäkring
- Reklam
- Revisor/bokföring
- Visitkort 
- Moms (in & ut moms)

Bli inte rädda för alla dessa utgifter.. Du får tänka på att, en månad kan gå dåligt & den andra kanske går asbra! Det går upp och ner hela tiden. Men visst får du en balans efter något år. Jag älskar att jobba, alltid gjort! Älskar att jobba alla dagar i veckan, alla timmar om dygnet om så behövs :) haha! Thats just me! 






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR