RENGÖRING

 
Tänkte förklara lite om ansiktsrengöring, då jag vet många klagar på sin hy men skippar rengöring överhuvudtaget. Går igenom steg för steg vad som ska göras för att få bäst resultat. Alla produkter är anpassade efter olika hudtyper så se till att få hjälp i butiken om vilken just du ska ha.
 
 
1. Rengöringkräm av olika slag.. finns i gel, mjölk och skum. Rengöring öppnar upp porerna och rengör huden,  samt gör rent huden från makeup i ansiktet och runt ögonen.


2.    Ansiktsvatten – ETT MÅSTE.. ett ansiktsvatten stänger porerna och det är super viktigt att använda, då du är ute bland avgaser, bakterier osv.  Lägger du på ansiktskrämen direkt efter rengöring så sjunker krämen ner i porerna och då är det väldigt lätt att både få finnar, fett hy eller väldigt torr hy men blir blank super lätt. Ansiktsvatten jämställer hudens PH-värde, resulterar till att huden får en jämnare ton i ansiktet.


3.   Ansiktskräm – återfuktar huden och det är super viktigt även om du har fet hy som torr hy. Struntar du i ansiktskrämen får du oftast fet hy men blir torr på ytan & varför det händer är för att huden tror att du är torr och börjar producera fett inifrån och därav blir du glansig på ytan.
Har du fet hy så fokusera på vitaminer istället för feta krämer. Det är fukten man vill komma åt om man har fet hy, när man har torr hy som mig så måste man gå på lite fetare krämer, ibland kör jag till och med nattkrämen på dagarna då den alltid innehåller mer fett.



Serum, den eviga frågan som många frågar "vad är ett serum? vad gör den?"
Serum går ner djupare i huden än en ansiktskräm. Hjälper till så makeupen sitter bättre och sen har den en egenskap precis som ansiktsvattnet, att den jämställer hudens PH-värde. Är man lite rödflammig i hyn så är det oftast, (inte alltid) obalans i hudens ph-värde så extra viktigt för oss som är lite känsliga och rödlätta i hyn att använda produkter som hjälper till att balansera värdet.
Serum är KANON om man har flammig hy, ärr osv.. ett serum kan aldrig ta bort ärr osv men kan hjälpa till att illucinera bort det.




PRIMER, även där många som undrar vad tusen en primer gör.
Det finns många olika slags primer för vad du är ute efter...men i stora sammanhanget så gör den så att makeupen sitter bättre.
Har ni någonsing varit med om att efter en dags jobb har rouget typ försvunnit, pudret finns inte ens kvar osv...?
Det är då en primer är hjälpen.
Jag använder Smashbox - primer. Jag älskar den, den jag har döljer porer, ger en sammetsyta & är fantastisk mot att makeupen sitter hela dagen. Porerna syns verkligen ingenting, den är grym!!
 
 
 
 
HUDEN SÄGER MYCKET OM DIG SJÄLV! Man ska inte behöva gömma sig om man har ärr i ansiktet som jag utan få hjälp & tips som kanske kan hjälpa till i vardagen. Hoppas jag förklarat bra :) annars är det bara fråga om ni har några funderingar.
 
 
 
 
 
 
 

gillar du musik, missa inte min blogg I intervjuband varje dag
http://ghgumman.blogg.se/
http://www.facebook.com/mosanmusikfriket?ref=hl




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR