Primer för ögonskugga

 
 
Varför ska du använda primer?!
 
Det finns många olika slags primer för ögonlocket, jag tycker att det mesta handlar om vad man själv gillar.
Jag använder Hightechlighter från make up store. Det är min absoluta favorit!!
Den är riktigt kletig och torkar inte fören du har mättat den med ögonskugga.

En primer tar fram ögonskuggans pigment plus att skuggorna inte hamnar i några veck.
Sitter även hela dagen utan att "suddas" bort.
Jag tycker att det är viktigt att använda primer ÄVEN fast man "bara" ska använda ljusa skuggor.
Det är inge snyggt alls när skuggor hamnar i veck. Det kan så lätt se ut som fina linjer och det vill vi ju inte.
 
 
Nu när vi är inne på ögonskugga och fina linjer.. det sägs att äldre damer inte ska ha skuggor med glitter på. Till viss del stämmer detta men ändå inte. Pärlemor kan vem som helst ha tycker jag. Det enda man ska tänka på är att man inte lägger glitter/pärlemo längst ut mot kinden vid fransraden, detta kan illusionera att ögat hänger litegrann. Bäst och snyggast enligt mig är att man lägger glitter/pärlemor mitt på ögonlocket och jobbar uppåt.
 
 
 

bella

Sv: Jag går på Biotta´s fasta. Finns på hälsokost i ett färdigt kit med örtte, frukt och grönsaksjuicer som man kör i 10 dagar efter ett schema! Ca 500:-
Köpte mitt på nätet.

Svar: Jaha =) tacksam för svar. Är det inte svårt att börja äta sen igen? alltså gå upp allt?
Tack. /Jessica
Jessica




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR